Klachtenbeleid van Kuiper Verzekeringen

Hoe gaan wij om met klachten?

Wij doen ons uiterste best en streven ernaar u altijd goed en snel van dienst te zijn. Het kan helaas voorkomen dat u niet tevreden bent over onze dienstverlening. Wij stellen het op prijs wanneer u dit aan ons kenbaar maakt, zodat wij onze dienstverlening hierop kunnen verbeteren.

Hoe kunt u een klacht indienen?

  • Via uw eigen contactpersoon
    U kunt contact opnemen met uw contactpersoon van Kuiper Verzekeringen B.V. In een persoonlijk gesprek kunnen problemen meestal snel en adequaat worden opgelost. Mocht dit niet zo zijn, dan zal de klacht worden overhandigd aan onze klachtencoördinator.

  • Per post
    U kunt uw klacht schriftelijk indienen bij:
    Kuiper Verzekeringen B.V.
    T.a.v. afdeling Klachten
    Postbus 116
    8440 AC HEERENVEEN

  • Per e-mail of telefonisch
    E-mail: klachten@kuiperverzekeringen.nl
    Telefoon: 088 - 0513 444

  • Website
    Ook via onze website www.kuiperverzekeringen.nl kunt u een klacht doorgeven. In het menu onder contact vindt u een contactformulier die na registratie, direct aan ons wordt verzonden.

Wat is een klacht?

Onder een klacht verstaan wij iedere uiting van ontevredenheid. Dit kan over onze werkwijze gaan, over de informatie die wij hebben verstrekt of over de producten en/of dienstverlening van Kuiper Verzekeringen B.V. en/of Kuiper Assuradeuren B.V.

Hoe behandelen wij uw klacht?

Wij zullen er alles aan doen om uw klacht naar tevredenheid af te handelen. Daarbij is uw klacht voor ons aanleiding om na te gaan of wij onze dienstverlening kunnen verbeteren.  Binnen twee werkdagen na ontvangst van de klacht laten wij u weten dat uw klacht in behandeling is genomen. Wij informeren u over de periode waarbinnen uw klacht wordt behandeld. Waar mogelijk nemen wij eerst telefonisch contact met u op over de inhoud en afhandeling van uw klacht. Wij streven ernaar om de klacht binnen 10 werkdagen af te handelen. Als blijkt dat dit niet haalbaar is, dan ontvangt u hierover (schriftelijk) bericht.

Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid)

Indien u het niet eens bent met de afwikkeling van uw klacht, kunt u als particulier uw klacht binnen drie maanden na onze definitieve reactie opnieuw laten beoordelen door een onafhankelijke geschillencommissie. U kunt dan uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie van het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFiD).

U kunt uw klacht online indienen op de website van het KiFiD op www.kifid.nl. U kunt uw klacht ook per post indienen. De contactgegevens van het KiFiD zijn:

Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFiD)
Postbus 93257
2509 AG DEN HAAG
Tel: 070-3338999
E-Mail: consumenten@kifid.nl

Bij het aanmelden van uw klacht bij het KiFiD heeft u ons AFM-vergunningsnummer nodig van Kuiper Verzekeringen BV: 12007610

U kunt pas een klacht indienen bij het KiFiD als u onze interne klachtenprocedure heeft doorlopen. Heeft u geen klacht ingediend bij ons? Dan zal het KiFiD uw klacht nog niet in behandeling nemen maar u verwijzen naar ons.

U kunt uw klacht indienen bij het KIFID tot 1 jaar vanaf het moment dat u uw klacht voor het eerst aan ons heeft voorgelegd. Of u kunt uw klacht indienen bij het KIFID binnen 3 maanden na ontvangst van ons definitieve standpunt of afwikkelingsbericht.

Als u een geschil niet aan het KiFiD wilt voorleggen, dan kunt u het geschil ook voorleggen aan een bevoegde rechter.

Wat doen wij met uw persoonsgegevens?

Wij leggen uw persoonsgegevens vast in een klachtendossier en in ons klachtenregister. Deze persoonsgegevens en de correspondentie over uw klacht zijn alleen door de klachtencoördinator of door de directie van Kuiper Verzekeringen BV in te zien. In sommige gevallen moeten wij overleg plegen met een verzekeraar of het dossier overdragen. Daarbij delen wij uw persoonsgegevens. Hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens en wat uw rechten zijn kunt u lezen in onze privacyverklaring. Deze kunt u vinden op www.kuiperverzekeringen.nl/privacyverklaring.